Thursday, December 9, 2010

Ensam med barnen...

Den här veckan är päronen i Las Vegas. Det betyder att barnflickan får ta hand om allt (som vanligt). Och eftersom jag jobbar typ hela dagarna, kommer lönen bli mega fet, yeayh! Min kära C kollar nästan alltid på film på kvällarna, om han har uppfört sig på dagen (inte nypt någon i skolan eller hemma) och han har skött sig exemplariskt den här veckan så kvällarna har det inte funnits så mycket att göra för honom, så jag har rensat skåp. Halleluja, vad roligt det är! Förklaring kanske krävs. Jag älskar att rensa ut och slänga så länge det inte är mina egna saker, då infinner sig bara känslan a) "den här kan ju vara bra att ha någon gång eller" b) "åh vad roligt att titta i den här broschyren/boken/pärmen" eller c) "det där måste jag fixa på en gång". Men när det är någon annans krimskrams man ska rensa går det mycket lättare. Jag tror dock att värdmor L och jag får samma känslor när vi ska rensa, för det finns väldigt mycket gammalt bråte liggandes överallt! Men rent ska det bli, för snart är det jul och huset kommer fyllas med folk!

No comments:

Post a Comment