Thursday, November 18, 2010

Birthdays!

Jaha. Då var det så det kändes. Att vara vuxen. Kommer aldrig mer kunna urskulda saker jag gör med att "jag var ju bara en tonåring". Känns dock väldigt lustigt att vara tjugo, eller kanske inte just att vara tjugo, utan mer att ha fyllt år. Det har nog med det här med tid att göra, än en gång. Tiden liksom bara flyger. När jag åkte var ju min födelsedag jätte långt bort. Och dessutom tror jag att jag i kroppen tror att det fortfarande bara är 
september, hur kommer det sig annars att jag kan gå ut i bara en tunn kofta?


Okej, det var inte min tårta, men i alla fall....
Okej då, jag erkänner det är inte min tårta. Utan den som Elin bakade till sin bror förra veckan då han fyllde 18!

Men i alla fall. I måndags var det inte bara min tjugoårsdag, utan även min värd morfars sjuttiosexårsdag. Det skulle minsann firas! Som vanligt är det fullt upp hela dagarna så jag hann inte göra mig i ordning överhuvudtaget, utan fick rusa upp på rummet för att i alla fall hinna dra på mig ett par finskor (halloween-skorna) istället för converse som det oftast blir på dagarna. Vi åt på en jätte mysig restaurang i Danville (där Malin bor btw). Och jag satt bara och log hela middagen. Dagen var nämligen fylld av väldigt blandade känslor, lite hemlängtan lyckades nämligen krypa sig under skinnet. Men där på restaurangen kändes det så bra. Vi hade riktigt trevlig stund!

På mysig restaurang i Danville mottog jag present från mina amerikanska mormor och morfar!
Überstressad efter jobbat, osminkad, svettig och ändå jätte glad!


När vi kom hem fick jag presenter från familjen också. Två helt perfekta-i-storlek-och-tjocklek tekoppar, en röd lackväska och ett turkost halsband. Jag har dock inte pratat med famlijen om att lägga upp bilder med dem här, så ni får vänta lite på det. Och ha inte för höga förhoppningar på att jag kommer ta upp den frågan allt för snart, har nämligen en tendens att glömma bort saker så fort jag kommer på något annat!
Men nu är det dags för Elin att komma över och dricka te ur de nya kopparna!

No comments:

Post a Comment