Monday, November 15, 2010

Två veckor av vardag.

Ojojoj. Är det det hundrade inlägget jag skapar som börjar så eller. Men det går inte att inse det nog, tiden går så jäkla fort. Elin har haft sina föräldrar här nu i två veckor, så veckorna har minsann blivit lite ensamma. Men under den tiden har jag insett vilken oerhörd tur jag haft som hittat vänner här som jag trivs bra med, och som jag inte bara umgås med för att vi är här samtidigt, utan för att de är bra människor.

Förra helgen spenderades i majoritet i mallet. Och det var väldigt trevligt, shoppade en hel del tillsammans med Malin och Zandra. Jag lyckades faktiskt köpa det som fanns på listan för en gångs skull, jeans, klackskor och skinnjacka. Oftast är det ju så att man köper allt förutom det man behöver ;) Det var riktigt rusk väder här förra helgen, så att sjunka ner i biofåtöljen var väldigt lockande, och jag föll för frestelsen två gånger. Det blev först Due Date av skaparna bakom Hangover (Baksmällan). Och oj vad jag skrattade! Det är svårt att hitta bra komedier där du rå garvar dig igenom en hel film, men det här är en sådan! Vi tänkte inte på att vi gick på den premiär kvällen, så vi traskade in en kvart efter att den ska börja (det är ju alltid tjugo trettio minuters reklam ändå) och upptäcker att det bara fanns platser på absolut första raden kvar. Jag var glad att det inte var en action vi skulle se, men det blev bara ännu roligare att se den i hel knäpp vinkel.

Jag blev bjuden på middag hemma hos Elin och hennes två familjer på tisdagen. Det var verkligen jätte kul, för vi pratar ju mycket om familjerna hemma så det var härligt att få träffa dem. Dessutom följde jag med Elin och hennes bror Oskar på bio på torsdagen. Gissa vilken film de ville se? Due Date! Jag tackade inte nej utan satt och skrattade ögonblicken innan den övriga publiken!!

Nu i helgen hade vi en sleep over i Oakland hemma hos Zandra och på lördagen bar det av till IKEA! Jag har ju inte varit där än. Det införskaffades lite julkulor, lakan, tvättkorg och allt sådant där man saknar i matväg; kaviar, marabo, ahlgrens, flädersaft, glögg och självklart lakrits. Problemet är dock att det ligger godis i hela rummet nu ;) Dessutom köpte vi marzan sås (det var mitt ndrahandsval, vaniljvisp är så mycket bättre) för igårkväll hade vi lite födelsedags firande :) Eftersom det var min födelsedags vi firade så var det ju självklart lax och potatis! Sen gick vi ut en sväng här i grannstan. Det var en jätte mysig kväll med mycket skratt och dans.

Nu är det söndag än en gång och det var redan dags för novembers au pair möte och vi gjorde scrap book sidor. Det är ju så roligt att jag bara måste åka till affären i veckan för att införskaffa fina papper och märken för att kunna påbörja scrapbooken över mitt au pair år. Har även en annan plan för veckan och den är att vara i säng kl 22 varje kväll. Ska jag lyckas med det ikväll är det bäst att jag kissar och går å lägger mig nu ;)
Ta hand om er i vintervädret där borta!!!

No comments:

Post a Comment