Sunday, June 5, 2011

Regn regn och åter regn

Denna helg har spenderats inomhus till följd av regn regn och åter regn. Det är ju för sjutsingen juni, och jag är i Kalifornien. Jag ska ju ligga i bikini insmörjd i spf 30, läsa en klitshig chick lit och klaga över att jag svettas! Men icke sa nicke. Istället har väderguden bestämt att det ska vara 15 grader och blåst. Om det inte var nog med det så har vi fortfarande inte fått tillbaka bilen, så jag har varit strandsatt här hemma. Dessutom är Elin i Sverige, Zandra har ingen bil över helgen och Malin har finbesök iform av sin bror. Ja ni hör ju själva, humöret är på topp...

Jag har dock lyckats med en del den här helgen. Jag har ätit helgmiddag med familjen två gånger (vilket jag aldrig annars gör eftersom jag aldrig är hemma vid middagstid). Jag har cyklat genom ösregn till och från gymmet för att återupptäcka den underbara känslan kyliga regndropparna mot näsan blandat med alla dofter sommarregn ger. Jag har kollat på hela första säsongen av Glee ännu en gång och dessutom upptäckt en helt ny fantastisk internetsänd dansserie koreograferad av bla Harry Shum Jr, LXD-Legion of Xtrordanary Dancers. Här är mitt favoritavsnittet hittills.

Så efter en helg av total återhämtning är jag nu redo för sista jobb veckan innan skolan slutar för pojkarna.

5 comments:

  1. Sara... som det så tråkigt heter EFTER REGN KOMMER SOL ! men frågan är ju bara -när?

    ha det gott / Harriet

    ReplyDelete
  2. Men nu har det väl regnat färdigt!? Vad gör du när solen skiner?
    Kram från mamma som längtar efter dig

    ReplyDelete
  3. Dripp, dropp, dripp, dropp.....

    Nu måste det väl ha slutat regna hos dig ? För regnet har kommit hit nu !!! :(

    Skål Sara o Kram !
    / Harriet

    ReplyDelete
  4. Hej igen !

    GLAD MIDSOMMAR !!! Vi kommer att sakna dig Sara vem ska nu vara skattjaktsledare ?
    Hoppas du får janssons, sill, köttbullar, räkkrans m.m over there !
    Kramar / Harriet o c/o

    ReplyDelete
  5. Glad midsommar!!! Det blir sill på ett hotellrum i SF, det går ju att köpa på IKEA ;)

    ReplyDelete