Thursday, June 23, 2011

Solen torkar regnet bort!

Förra helgen kom Elin hem och hon tog med sig solskenet från Sverige. Dessutom åkte värdmor och äldsta pojken till Europa för två veckors turistande. Det blev nästan lite semester för mig med när de var borta, gjorde lite som jag ville och låg vid poolen hela dagarna. Jag har nog aldrig haft en augusti bränna i juni förut :)


Helgen har varit smockfylld med aktivitet. I fredags åkte jag, Malin och Elin in till stan för att gå på send off party för Jordan som ska flytta till New York. Det blev så klart sushi med sake bombs som förfest och en dansant utekväll på marinan som avslutning. Jag var DD, designated driver, och körde inne i stan för andra gången under mitt år här, och det gick bra även mitt i natten.

Malin, George och Elin ready to rock på Eastside West.
Lördagen spenderades ännu en gång inne i stan med gatufestival, shorts i alldeles för kallt väder, burgare på Hard Rock Café, rumpträning upp och ner för bortglömda trappor, italiensk glass i North Beach, 10 minuters shopping på H&M och klubbspelning på en miniklubb mitt i ingenstans och bandhäng i baren. Det blev en sen kväll, men oförglömlig!!!








Trots att det blev en sen lördagskväll, tog vi oss i kragen och åkte in till stan tidigt för att få njuta av ännu en spelning med Current Swell. Vädret var betydligt bättre, men pga av lördagens gåshud klädde vi oss i långbyxor och koftor. Att man aldrig kollar väderprognosen på morgonen.








Inte nog med att jag fick inleda dagen med livemusik, HAMPUS VAR I STAN!!! Så självklart spenderades resten av dagen med honom. Vi drog runt på gatorna och njöt av den varma SF sommarn och solade/sov i Parken i Castro.





Åh vad jag älskar att spendera en hel helg inne i stan! Då älskar jag mitt liv!

No comments:

Post a Comment