Tuesday, February 21, 2012

Super granola!

Imorse användes sista muslin, så då var det bara att gör en ny. Den innehåller rågflingor, fiberberikade havregryn, solroskärnor, linfrön, pumpakärnor, torkade persikor och russin. Ringla över honung (snåla inte på den) och vatten, sen är det bara skjuts in i en 125 gradig ugn i 40 min. Men till middag bestämde jag mig för att göra åt den där burken med fiskbullar som stått och skräpat i skåpet. Jag ska nu vara helt ärlig, jag ser verkligen inte poängen med fiskbullar! Det går liksom inte att beskriva smaken, eftersom det till största del är smaklöst. Brukar ni krydda till dem på något sätt, eller äter ni det över huvudtaget?

2 comments:

  1. Gott müsli recept, tack för inspirationen! Jag som brukar beklaga mig över det ledsamma urvalet i affären...
    Nää jag håller med, fiskpinnar är ingen höjdare...

    ReplyDelete
  2. Fiskbullar menade jag ju hihi. Fick hemmagjorda fiskpinnar igår, som var supergoda... Men det var nog det som spökade i huvet...

    ReplyDelete