Tuesday, April 26, 2011

Ten tacos and a toga

Efter mycket om och men blev det sushiparty i SF i fredags. Elin, som varit ensam hemma hela helgen, passade på att köra oss in, men bestämde sig att inte köra hem efter att ha sett oss ta en x antal sakebombs på sushirestaurangen.


Hmm, kan någon annan ta hand om bordsplaceringen nästa gång?

Jag tror inte jag vågar ställa mig upp, har haft typ tio tacos.

Efter sushin, som inte gjorde oss mätta men tillfredsställde smaklökarna,
 begav vi oss till en klubb i Downtown. 

Well, let's cross our fingers and hope for a memorable evening.


Det var mannen i mitten, Espinosa, som var anledningen till den stora festen, han var nämligen tillbaka i stan på besök efter att flyttat hem till Colombia i november.


Vi begav oss hemåt på lördagsförmiddagen och passade på att käka frukost, eller lunch om vi tittade på klockan, på IKEA. Och man kan ju inte åka från IKEA utan lite godsaker, så nu njuts det av pepparkakor, lakritsfiskar, lingonsylt och senapssill. Efter att ha tagit en liten nap, eller snarare en tre timmar lång eftermiddagslur, styrde vi Jettan sydväst till Stanford och årets hetaste fest, Toga Partyt! Frathuset såg ut som ett romerskt slagfält, och alla var klädda i vita, lila och gula lakan. Ungefär 500 pers lyckade trängas i huset och det ledde till att korridorerna var packade av folk och att det blev väldigt mycket knöande. Men det var verkligen en upplevelse, och jag säger det igen, ibland känns det som att jag lever i en amerikansk college film.

Malin, bor monstret numera i röda plastmuggar?

Latinamerikanerna var inte sena med att dela ut tequilashots.


Det kallar jag ölmage!



Hur vet man om det vart en bra kväll Elin? Man har dansat på bardisken.

Tack för ännu en minnesvärd helg!


Söndagsmorgon var en tidig morgon, men med en kaffe klarar man allt. Väl hemma i eastbay igen var det en påskdag i solens och hälsans tecken. Jag fixade och dona här hemma under förmiddagen och efter att springmusklerna skrikit om att få ge sig ut, och ett peppande samtal med mor min, så njöt jag av vårvädret iklädd nyinköpta löparshorts. Eftersom Elin var ensam hemma passade vi på att utnyttja hennes kök för att laga till en  riktig brakmiddag!

Kika noga på vilket album som passar perfekt som bakgrundsmusik för en påskdag i solen, Sigh No More!


Minipotatis, citronlax, tzatsiki och spenatsallad!





Glad påsk till er alla!!!

2 comments:

  1. Haha! Nej monstret är kvar på killarnas balkong i SF ;)

    ReplyDelete
  2. Ja nu laddar vi för tjejmilen Sara!!
    Kram mamma

    ReplyDelete