Tuesday, July 19, 2011

Collin's Lake

I helgen bjöd Elins fina familj med mig på lite campingliv. Och åh vad mysigt det var. Äta middag utomhus, ligga i solen utomhus, fiska utomhus, grilla utomhus, springa utomhus, gunga utomhus och bäst av allt, sova utomhus. Att vara ute här i Kalifornien är lite av en bristvara, trots det härliga vädret. Hemma på Solhemsgatan äts första vårmiddagen ute så fort man kan sitta på balkongen i bara tjocktröja och långbyxor och så fortsätter det tills långt efter att skolterminerna börjat. Här å andra sidan har jag nog bara ätit middag ute ett par tre gånger under detta år. Och då har det aldrig äns blivit så kallt att det snöar. Därför var denna helg i tält vid en sjö efterlängtad. Att tält, gigantiska husvagnar och husbilar låg lika tätt som döda sardiner i en konservburk drog kanske ner helhets intrycket, men så är det i en stat som inte har allemansrätt och där marken är rent ut sagt svindyr.

Elins familj är lite som min surrogat familj här. De bjuder med mig på diverse tillställningar och bjuder alltid in mig på middag på helgerna om vi är hemma hos Elin och jag och Elin brukar ofta vara med på deras grillkvällar. Det kommer bli väldigt jobbigt att lämna dem.

Här kommer lite bilder från helgen:


Att leka med glödannde pinnar är alltid lika roligt!


När vi kom fram sent fredagkväll efter en tre timmars bilresa väntade familjen och vi blev "au pairade", för korven var grillad, tältet uppstält, luftmadrassen upppumpad och glöden perfekt för att göra smors.

Den amerikanska variationen på galenpanna, I am.


Lördagen spenderades på stranden, man måste ju bibehålla Mexico brännan. Men det blev även lite bad då två barn inte riktigt har ro att ligga still. Innan solnedgången tog jag en springtur och mötte sedan upp familjen på bryggan där de testade på fiskelyckan.

Storfiskarn Elin


Söndagförmiddag gick vi till lekparken.


På eftermiddagen låg vi ett par timmar på stranden innan pappa F gjorde i ordning en middag to go. Så var Elin och jag tillbaka i bilen på väg hem.

No comments:

Post a Comment