Friday, September 10, 2010

Körövning - när var det sist?

Tänkt att något som varit så viktigt i mitt liv har varit helt frånvarande i mer än två år. Ja, har ju faktiskt inte varit med i någon kör sen Tonetterna. Tänk att jag var tvungen att korsa Atlanten för att ta tag i det igen. Det blev kanske inte jätte bra dock. Hade mailat lite med körledaren i Metodist kyrkans församlingskör, och jag var jätte välkommen "nya medlemmar är alltid välkomna". Jag borde nog ha känt en liten hint där. Det var som sagt församlingskören, och jag trodde inte detta problem var internationellt utan bara något Jönköpings frikyrkor kämpar med; att få med olika generationer i olika sammanhang. Så jag tror att jag sänkte medelåldern med si så där tio femton år. Jag ska dit på söndag på Gudstjänst, men kände mig inte riktigt redo att stå med i kören (vilket de tyckte jag skulle). Har däremot mailat en till kyrka som jag har fått höra har mycket ungdomar, och de har samlingar för min ålder på söndagar kl 18. Söndag blir en heldag för själen helt enkelt.


Max är bara den sötaste. De kvällar jag kommit hem sent sitter han och väntar på mig i trappan. Sen är han i mitt rum tills jag ligger i sängen och då går han tillbaka till sin vaktposition.

En liten fågel viskade i mitt öra att något stort kommer ske på lördag, så kika in på bloggen på söndag!

No comments:

Post a Comment