Saturday, September 4, 2010

Phu!

Precis genomsvett är jag. Hem kommen från Club Sport (www.clubsports.com) efter ett zumba pass. En colombiansk kvinna ledde detta härligt glädjefyllda danspass. Det roliga var att det var verkligen alla typer av människor där, så det var bara att släppa loss. Men phu vad jobbigt det var. Jag har nämligen en liten tendens att gå in så för det, eller rättare sagt ryckas med, att jag inte inser att jag inte orkar. Detta gäller dock bara pass med fart fylld musik och där jag är tillåten att shaka loss. Värre är det om jag ska gå runt på gymmet och lyfta skrot, då lockar bubbelpolen och bastun lite för mycket. Spelar ingen roll hur mycket The Ark eller Timo Räisänen som dånar ur örsnäckorna, jag ger upp. Men inte när det kommer till dansklasser :)

Igår var det 1st wednesday downtown. Hela Mainstreet var avstängd och fylld med folk och bås av olika slag. I gatukorsningarna spelades livemusik och det kändes lite som på film för första gången. Jag tog med pojkarna ner dit, deras mamma hade ett bås där. Men höjdpunkten för killarna, och mig också om jag ska vara helt ärlig, var när vi gick till Yogafina. Det är något som är stort här, frusen yoghurt. Ett alternativ till glass, men mycket nyttigare och faktiskt godare (okej, inget slår ju B&J, men godare en vanlig tråkig GB Big Pack).

Dessutom han jag med att gå till biblioteket idag. Lånade Dead until dark. Även kallad The Sockie Stackhouse Novell. Ringer det några klockor? Ja, precis. Böckerna True Blood är baserad på. Så nu får Snabba Cash (som jag kommit halvägs i) vila lite för att ge plats åt Sockie, Bill, Jason, Eric och Sam. Jag inser att jag inte läst så mycket böcker på engelska. Då är det ju rätt bra att man redan vet storyn.

No comments:

Post a Comment