Tuesday, May 3, 2011

Elephants, water, sun och roller coasters!

Helgen spenderades nästan konstant utomhus. Den inleddes dock i biomörkret tillsammans med Elin, Resee Witherspoon, Robert Pattinson, elefanten Rose och fantastiska, helt underbart vackra aftonklänningar.

Glad och super exalterade.

På lördagsmorgonen rang klockan tidigt och jag gav mig iväg till Club Sport för att hinna med ett intervall löp pass innan Elin, jag och Zandra åkte till Lake Livermore tio minuter bort för att dra på årets badkläder, bättra på brännan och ta årets första dop (jag gjorde det i alla fall). Det var så himla härligt att vara ute och bara suga in solens D-vitamin!

Härligt härligt och inte alls farligt, för vi var duktiga flickor som smörjde in oss.

Det är bäst att springa, för det var inte det varmaste vattnet jag badat i men absolut inte det kallaste heller.

Och vissa klarade inte av det utan vände om utan att slutföra uppdraget.

Framåt eftermiddagen åkte jag och Elin till Berkley för att besöka en kvinna som läser av linjerna i handflatan. Väldigt intressant, det handlade inte alls om någon spåtant som säger när man ska dö eller hur många barn man får utan mer om vilka känslor som naturligt finns inom just mig. Efteråt åkte vi till Oakland för att gå en sväng runt lake merrit och äta middag på en jättefin restaurang vid sjön.





Söndagmorgonen blev nästan lika tidig fast utan sprigning, för bilen styrdes söder ut mot Santa Clara och nöjesfältet Great America. Det blev ännu en dag i solen, fast den här gången upp och ner och i högre hastighet än dagen innan.

Taggade inför dagens första åk!

 Trots den nyinköpta solhatten brände jag mig i hårbotten.
 The ZES; Zandra, Elin, Sara.
Självklart var det nercabbat som gällde!

Avslutnings åts det en fallaffelrulle till middag i parken vid Elins hus under solnedgången och klassikern Erin Brochovic (men som vanligt somnade Elin x antal gånger så det blev bara jag som fick njuta av Julias bitchiga one-liners).


2 comments:

  1. Stämde läsningen av linjer??

    ReplyDelete
  2. ja det stämde verkligen. vissa saker som jag själv var medveten om och redan jobbar på och andra saker som jag nu borde ta tag i för att må bättre. men det var väldigt häftigt, tror du skulle gilla det anna.

    ReplyDelete