Monday, May 16, 2011

Reunion time!

Känns som att jag för tillfället lever i en tid av återträffar.

I fredags var tanken att vi skulle gå på det genialiska bandet Peter, Björn & John från Stockholm som spelade i SF. Men innan det blev klart att vi alla kunde komma av jobbet i tid han biljetterna ta slut. Men det var nog på något sett meningen. För när jag sedan försökte surfa runt på det stora nätet fann jag en annan konsert. En konsert där, Chirs, den amerikanska ledaren på min barnby för tre års sedan, slog på trummorna. Självklart passade vi då på att ta oss ner till San Jose istället. Den konserten var verkligen något utöver det vanliga. Artisten heter Kung Fu Vampire och spelar något som kallas horrorcore. Han hade en scenkostym utan dess like, men ännu mer kreativitet hade alla hans fans. Det var ansiktsmålningar, masker och kostymer i  klass med hallowen. Musiken var inte den bästa kan jag villigt erkänna, men det var så oerhört roligt att äntligen få se Chris spela. Och ännu roligare att få träffa honom igen. Men det stämmer verkligen, CISV ger dig vänner för livet!!

KFV_show-198
Han gav verkligen järnet!

Det var så oerhört kul att träffa Chris igen. 
Fick mig även att inse hur mycket jag saknar CISV 
och alla goa människor jag träffat genom den fantastiska organisationen. 
För dig som inte är bekant med den, check it out!

Som om det inte vore nog med gamla återseenden, idag åkte jag in till SF för att möta upp Nils Wiklund. Han bor numera i Syracuse i staten NY. Det var verkligen jätte roligt att se honom igen. Var förra sommaren jag såg honom sist när han var på Sverige besök. Det blev dock ett kort möte, han hade en tågtid att passa, men det hans med catch up och trots att det var tråkigt kust väder, läs regn, kunde vi promenera lite på Pier 39.

Vi fuskade lite och tog bussen tillbaka till stationen.

Tack oh hej leverpastej!

No comments:

Post a Comment