Wednesday, February 9, 2011

Lördagshäng i SF!

Efter en kort natt masade jag mig upp för att sedan åka och hämta Elin. BART-stationen stod som delmål, med San Francicso som slutdestination. Men först köptes det lunch och och en flaska vin, för att verkligen vara redo för dagens äventyr, det skulle seglas! Sist vi var ute och seglade var det höst, thanksgiving helgen, men i lördags var det vår, vågar nästan säga sommar (eftersom ni/jag är van vid svensk sommar). Så varmt som det var i helgen har det inte vart i februari på länge här, närmare bestämt sedan 1987, det gick över 80 F!!!! (27C). Kunde ju inte bli en bättre dag att segla på, och det var lite lagom med vind dessutom, så seglen  kom upp utan att vi behövde vara livrädda. Det var ett sort gäng som trängdes på båten, men stämningen var på topp och det var riktigt härligt. Synd bara att tiden går så himla fort när man har roligt...

När vi kom i hamn bar det av till "huset" där killgänget bor. Lite snea i huvudet av antingen vinet eller vinden behövde vi få i oss lite käk. Det var bara att hänga på stadsborna så hamnar vi nåt bra ställe. Denna gång blev det thaikäk på en liten minirestaurang där jag och Sverige familjen käkade i julas, ett rätt komiskt sammanträffande!

Mätta i magen var det dags för en liten makeover, seglarkläderna kändes inte jätte passande på dansgolvet. Och självklart var jag och Elin klara sist, kanske kan förklaras med att vi var de ända kvinnorna i huset. Men med högklackarna på gick vi genom North Beach upp mot Fishermans Warth. Vi gled in på en bar/klubb där allt folk från båten möttes. Det var jätte kul, det är lite det man har saknat när man varit ute här, att stöta på folk man känner. Dansgolvet och baren flöt ihop, så alla kunde umgås men ändå göra det man ville. Framåt ett tiden drog Jordan, Javier, jag och Elin till en annan klubb i downtown. Det var en electronic klubb med house och dance, och jag trodde aldrig att jag skulle kunna säga detta, men det kan verkligen vara riktigt bra musik!
Själva klubben verkade riktigt cool och "hipp" och när jag sen kollade upp mer om den var det just där som Robyn spelade i somras när hon var i SF. 

Ja denna kväll kommer verkligen att finnas kvar i mitt minne. Vågar nästan säga att det är den bästa kvällen i Kalifornien (hittils).



El Capitán och Mr DJ


Ja Elin, du passar ute på havet trots uteblivna seglar skor

Längs med hela hamnen ligger det små husbåtar där folk bor


Många glada skratt i solens glitter blev det

Vackra Golden Gate Bridge 
Vi ångrade lite att vi valde långa jeans...

Partypeople!

Solen var bedårande!

1 comment:

  1. Det var det jag visste att vi hade god smak när det gäller att välja restaurang. Att det var juldagen, det mesta stängt, ösregn och restaurnagen bara råkade finnas där har väl inget med saken att göra!

    ReplyDelete