Thursday, February 24, 2011

The Storm!

Aldrig trodde jag att detta skulle ske i "the sunny state", det är snöstorm! Ja inte precis utanför mitt fönster, där bara öser det ner tungt regn, men upp mot bergen är dropparna utbytta mot snö. Och imorgonbitti är planen att vi ska bege oss dit, till snön och stormen. Nyhetsankarna (som av någon anledning alltid känner att de måste skrika för att höras) varnar oss för att ge oss ut på vägarna, men efter förra vintern hemma i Svea är det ju mer regel än undantag att behöva skotta ut bilen och köra i 30 på motorvägen. Jag håller modet uppe, för banne mig att jag ska upp till topparna, det är ju skidåkning på schemat. Och ni kan ju tänka er vilka pister det kommer vara efter 24 timmars konstant snöande, helt fantastiska! Om det så krävs att jag sover i bilen imorgon natt så får det vara så!!

Så nu håller vi tummarna, korsar fingrarna och ber en bön för att vi kommer komma iväg, komma fram och få njuta av en fantastisk helg i snöiga Tahoe!

No comments:

Post a Comment