Tuesday, February 22, 2011

Sunday in the sun in San Fran!


Åhh vad härligt att solen har hittat tillbaka till oss! Hela förra veckan stod det som spön i backen och jag drog på mig långkalsonger och "tältet" varenda morgon. Men så i söndags, ja då återkom livet till kroppen, antagligen på grund av kombinationen av sol och SF. Den staden gör mig lycklig alltså! Vi hade som plan att gå på SFMOMA (San Francisco Museum of Modern Art) men den italienska capucinon på Union Square drog ut på tiden (en si så där två timmar) och vi kände inte riktigt för att gå inomhus en så vacker dag.
Istället bar det av ner till Fisherman's Warth vid pirerna. Vi åt den kända San Francisco fisksoppan, chowder, serverad i ett surdegsbröd. Jag har verkligen sett fram emot den där soppa i sex månader nu, men ack vad jag blev besviken! Gulashen i skidbacken är ju svårslagen. När vi var där nere gick vi även ut till pirerna för att kolla på sjölejonen som bor där. Så nu kan jag checka av lite på listan över saker man måste ha gjort i SF. Vi begav oss sedan med raska steg till Ferry Building, för den där solen var ju härlig, men den värmde bara när den sken och optimister som vi är bar vi inte jätte många lager kläder. Efter den obligatoriska sovturen på BART kokade vi risgrynsgröt och kollade på veckans avsnitt av Solsidan.

 Sjölejon
Pier 39

 Union Square

Fisherman's Warth


Union Square


Härliga, underbara söndagar!!!

No comments:

Post a Comment