Tuesday, February 1, 2011

Sunday is the day without sun.

Regn, moln och lite mer regn. Det var söndagen i ett nötskal. Men visst går det att lösa det, vi drar till solariet. Lugn, jag låg bara där i 10 minuter och jag kan knappt se någon linje, men dock en del fräknar. Perfa alltså! Men för att vara riktigt redo för att ta mig ann dagen så inleddes den med yoga. Det är verkligen underbart för kroppen, och framförallt för ryggen som börjat spöka lite igen (ligger väl i släkten). Elin och jag hängde hela dagen, kändes lite som att vi är sambos, eller kombos för att vara mer korekt. Efter solningen begav vi oss ut på rundan iförda kängor, vantar och regnjackor, för vintern har återkommit. Men ack vad jag uppskattar väder, en promenad i regn kan vara ännu bättre än en i sol. För att matcha mina återlivade fräknar färgade Elin håret på mig. Men hon frånsa sig allt ansvar efter att jag bestämde mig för att färga hela håret istället för att slinga (det följde inte med någon hetta i färgpaketet och jag orkade inte leta i mer än tre affärer efter en) så om en sisådär tre veckor kommer jag bara ha mig själv att skylla för den där olidligt sunkiga utväxten som det blir på fejkade blondiner. Så mitt nya motto efter helgen är WWED, What Would Elin Do.

Efter lite surfande på det stora nätet och streching (från Elins sida eftersom hon inte yogat) gick vi till Elin för att gå vidare ner till downtown för middag. Det blev en efterlängtad sushi, mmm va gott! Sen försökte vi se på The Rocky Motion Picture Show som jag fick i julklapp, men jag lyckades inte så bra, somnade efter en si så där tio minuter. Inte det bästa sättet att avsluta helgen, sova två timmar precis innan läggdags, men så kan det gå!

1 comment:

  1. I like your new thinking, WWED is the shiiit! ;) hahaha

    ReplyDelete