Tuesday, January 25, 2011

Bio igen... och polisen igen...

Helgen inläddes med en stund i salongen. Jag, Elin och Zandra begav oss till Hacienda för att fira in helgen med lite härligt biomörkeroch kylig AC luft för att få lite kontrast till solen och värmen som börjar komma fram om dagarna. No strings attached med Ashton Kutsher och Natalie Portman blev det, en riktig chicflick. Det blev en kort kaffe efteråt med Elin och sedan bar det hemmåt. Min senaste bilresa, kvällen innan, från Hacienda slutade ju med att jag fick möta lagensman. Och varför bryta en tradition?! Cirkus 300 meter från det stället där jag blev pulled over i torsdags satte polisen på ljusen och det var bara att snällt svänga in till väggrenen. Denna gång var det dock inte mitt fel över huvudtaget! Det var något med registreringen och beskattningen som inte stämde, och jag hade påpekat det för värdpappa J, men han måste ha glömt att fixa det. Jag blev dock välldigt upprörd och började lipa över förödmjukelsen att bli stoppad av polisen två kvällar i rad. Han var dock välldigt snäll och vänlig och önskade oss en trevlig kväll. Nu måste problemet fixas inom tre månader, annars blir det körförbud på bilen.

No comments:

Post a Comment