Monday, January 17, 2011

Ledig!

Vad skönt det är att ha en helg helt fri från planer! Ingenting var planerat, så vi har verkligen hunnit vila upp oss efter arbetsveckan.

I fredagskväll blev det inte en, utan två biofilmer. Vi köpte biljetter till Black Swan och hujeda mig. Den var riktigt bra, och oerhört obehaglig. Vi (Malin, jag och Elin) hade bestämt redan innan att vi skulle gå på två filmer. För som sagt så har de ju inga stolsnr på biljetterna, och de kollar bara biljetterna nere i foajen. Så vi gick även på The Dilemma för att lätta upp stämningen efter att vi var helt tagna av Natalie Portmans roll i Black Swan (som hon vann en Golden Globe för igår). Klockan hann bli väldigt mycket innan jag kom i säng, så lördags förmiddagen var som bortblåst, men förmiddags/lunch kaffe dracks på Elins bakgård i solsken. Helt underbart att man kan sitta ute och behöva ta av sig tröjan i januari.

Elin och jag har blivit helt fast i Glee. Men för att undvika att bli helt beroende (som jag alldeles för lätt blir om jag har dvd boxen av en tvserie) så kollar vi bara på det tillsammans. Så ett avsnitt hann vi på dagen i lördags innan vi begav oss ut på lite secondhand och sko shopping. Vi (eller jag) bestämde att det skulle bli en någorlunda tidig kväll (vilket är helt omöjligt den damens sällskap) så att vi inte skulle sova bort hela söndagen också. Så söndag morgon hoppade vi upp tidigt (kl 10) för att bege oss till det där spåret som vi inte hittade förra helgen, och vi hittade det. Tur var väll det! Vi var ute i solskenet i tre timmar och idag kan jag knappt gå ner för trappan här hemma, har sån träningsvärk i rumpan!

Helt fantastiskt att komma upp på toppen!

Vägen upp var inte helt fel den heller!

För att förtydliga Elins pekande, kolla på nästa bild,
och de svarta "stenarna" är kossor som njuter av solen.

Jordekorar. Överallt. De är så stora att de ser ut som råttor!

Ja vi kände oss minsann hurtiga!

Efter en utmattande söndagspromenad slog vi oss ner framför Golden Globe galan för att kolla på alla vackra klänningar, men även för att se om Glee vann några priser. Och det gjorde de! För Chris Colfer i rollen som Kurt och för bästa tv serie komedi musikal. Det var roligt!

Och nu är det måndag igen! Barnen är lediga, så vi får se vad som händer under dagen!

No comments:

Post a Comment