Thursday, January 27, 2011

Haight street in my heart!

Lördag
Lördagsmorgonen börjar fredagkväll. Det sista Zandra säger till oss är att inte komma försent imorgonbitt. Jag replikerar med att det aldrig är jag som är sen, utan Elin (vi var sena till utsatt tid pga Elin den kvällen). Lördagmorgon kommer och universum slår tillbaka för min besserwisserhet kvällen innan. Zandra får ringa och väcka mig, det klockslag vi skulle ses. Inte bra. Men upp och hoppa med snabba ryck, taxi service El West plockar upp mig och vi parkerar vid BART för att sedan några staioner senare bli upplockad av taxi service Zan Cab. Vi körde nercabbat hela vägen in, och undertäcknad fick baksätet. Det var liiite kallt och blåsigt.


En glad men frusen Elin.

Ännu en glad och frusen passagerare.

Tack att någon fokuserar på körandet!

Väl inne staden så fick leta oss fram en hel del, för Sara hade lyckats glömma sina kära telefon hemma. Vi brukar kunna lita på att iPhone-Sara har med sig den, och att vi då hittar överallt. Men tackvare att Elin och Zandra istället sparar sina kunskaper i huvudet stället för appar så kom vi äntligen fram ill Haight street. Det är en affärs gata med mycket karaktär. Inte bara ännu en shopping gata i en storstad, utan små boutiqer, goodwill, och vintage. Underbart! Älskart! Det blev en heldag, och jag hittade lite för mycket ;)


Bilresan gjorde sitt med frisyren. Men tänk vad bra för mig, 
då hade jag ju en anledning till att köpa ännu en hatt (eller två).
Och btw, uppskattar verkligen affärer som har 
stolar vid provrummen (damerna kunde inte riktigt bestämma sig)











Det blev en välbehövlig fika på ett
crepperie. Jag har dock börjat på 
den där speciella, 
men mycket bra, dieten igen, 
så det fick bli en kanna té!



Kvällen spenderades på Saphier i Livermore med Elin och Malin. Och som vanligt, vi ägde dansgolvet i nyktert tillstånd!


Söndag
Äntligen gick jag till kyrkan! Följde med Zandra och David till deras kyrka. Det kändes verkligen jätte bra. Gudstjänst på två och en halv timma, halvbra musik med välldigt bra predikan. Gällde dock att fokusera ordentligt för predikanten hade en svår dialekt. Kändes som att det var behövligt med lite andlig spis.

Hakade sen på Malin och Elin och chillade lite. Vi trotsade alla årstdsregler och la oss i parken och njöt av solen. Kom dit lite sent dock, så det blev bara nån timma innan solen försvann bakom träden.



Svennarna jämför blekhet!

Resten av kvällen blev det film för hela slanten med temuggen i Elins säng!

Jag hoppas verkligen att ni alla har det bra, vart ni än befinner er i Sverige eller världen. Skulle bli jätte glad för en liten uppdatering från er! 

Peace out!


3 comments:

  1. El West är alltid redo med Jettan ;)
    Åh vilka fina kort från parken, luuuv 'em!!

    ReplyDelete
  2. Adalyn loves chocolate!!! yes, i got 2 ur blog haha i love candy hehehehe hahahah loco in the coco dioddada di do dade dadedi da didudade oooo heah huh.

    ReplyDelete
  3. oj, jag tänkte verkligen att det var Anni på hatt-bilderna! galet :P

    ReplyDelete