Friday, January 28, 2011

Tredje gången gilt!

Jaha så var de måndag igen och helgens ledighet var över. Men dock fortsatte min kontakt med lagensman. På motorvägen, på väg till C's skola satte polisen igång blåljusen. Den här gången blev jag inte varken rädd eller ledsen, bara allmänt förbannad. Nu kommer han ju komma försent till skolan! Polisen tyckte inte jag riktigt hade koll på vart jag skulle stanna till, så han drog igång megafonen. Så hela motorvägen fick höra mina direktioner. Nu vd jag dock hur man ska göra när man blir stoppad på motorvägen. Jag körde exemplariskt, det var bara den där beskattnings lappen igen. Men eftersom jag hade varningen jag fick två dagar innan i bilen, var det inga problem.

Nu hoppas jag dock att det var sista gången, börjar bli lite tjatig!

1 comment:

  1. Blått är blått och rött är rött, lamor ger ljus, och människor sitter på stolar, rök kommer ut från skorstenar, och jag vet en gris med rump-hål!

    ReplyDelete