Thursday, January 20, 2011

Polisen... igen...

För er som hängt med ett tag i mitt bloggande kommer kanske ihåg att jag precis när jag kommit hit stoppades av polisen efter att ha kört in på en enkelriktad gata, från fel håll. Nu har det skett igen. Inte att jag körde in på en enkelriktad väg, för det misstaget gör jag inte om, men att polisen stannat mig. Jag kör på vägen, lite lite fort, och en bil kör ut och håller på att köra in i mig. Både jag och Elin tänkte på det, men ingen sa något. En halvminut senare hör jag Elin säga "Du har en polis bakom dig". Eftersom jag ser att han har ljusen på, tror jag att han är på utryckning och vill köra om. Jag byter fil, utan att blinka, men han följer efter. Hjärtat börjar pumpa när jag inser att han vill åt mig. När jag väl stannat, stängt av motorn och vevat ner rutan kommer han fram, civilpolisen. Vad tror ni jag gjort för fel? Körde med bara parkeringsljus istället för halvljus! Åhh! Men han snackar lite, förklarar att det var därför han höll på att köra in i mig och jag visar honnom alla mina körkort (svenskt, internationellt och kalifornskt). Han visar mig på instrumentbrädan hur jag ska sätta på lyset och lät mig gå med en varning.

För övrigt har vi nu tittat klart på första säsongen av Glee. Det är minsann lite tomt i hjärtat nu när vi inte kan spendera kvällarna med Rachel, Finn, Puck, Mercedes och gänget. Men som tur är går serien på tv, så det kommer tillbaka!

So long!

1 comment:

  1. Det kanske var tur att det var vi som körde på vår roadtrip iallafall!!
    kram mamma

    ReplyDelete