Wednesday, August 25, 2010

Körkortsfilm

Något jag måste göra här är att ta körkort. Precis som S ska göra. Igår kväll kollade vi på körkortsfilmen. Ja, det var kanske att slösa bort två timmar av min fritid, men har man lovat så ska man görat. Den var ju bra om man aldrig tidigare har kört bil, men jag har ju gjort det i två år, så kände inte att den gav så mycket. Men däremot kan det vara läge att boka en uppkörningstid snart, vill ju inte köra runt olagligt. Men det är mycket pappersjobb med allt här, så först måste jag få mitt social security number (personnummer). Innan jag har fått det kan jag inte göra mycket. Kan inte öppna bankkonto än heller.

Idag funderar jag på hur hård man kan vara mot någon annans barn. Det är svårt med föräldrarna i närheten, men även när man är själv med C. För vad jag insåg idag är att om jag sätter ner foten, så blir han arg och nyps (med naglar) och det vill man ju helst undvika. Det kommer nog ta ett bar veckor eller månader att lära sig vart hans gräns går.

No comments:

Post a Comment