Monday, August 30, 2010

Ne var inte oroliga.



Jag ska inte göra det här till en modeblogg!!! Men jag har idag varit på Second Hand shopping. Mitt första second hand race i USA, och på topp av det utan min kära kompanjon Haj. Hur gick det? Jo första affären hade stängt pga ombyggnad och den andra var så bra att jag inte han till nästa innan den stängde. Haj jag tror att jag behöver dig för att lyckas!

Men den jag var på var ungefär som den i Åre, där man lämnar in sina kläder, affären värdesätter och tar bara emot det de tror att de kan sälja, och du får pengar för det. På så sätt tjänar "skänkaren" pengar, jag får modekläder till ett bra pris och jorden slipper lida för ännu ett klädesplagg som ska produceras. Allt på bilden (förutom skorna) fick jag för 27 dollar. Helt ok :)
Dessutom följde jag med L (mamman) och S till Castco. Tänk Ullared, fast med gigantiska förpackningar. Till och med amerikanarna tycker att det är storpack, då kan ni ju föreställa er. Det var roligt. Och i varenda gång var det smakprov, så gissa om vi kom hem med en massa nya saker!
Och ja, även denna helg tog jag mig den knappa kilometern till nagelsalongen. Men idag var det dags för en liten manikyr med tillhörande massage för axlar och händer. Och det för endast 12 dollar. Jag tror jag kommer bli beroende av att ha fina naglar om ett år. Får nog byta karriär om de inte ändrar reglerna med nagellack och långa naglar inom kommun och landsting ;)

No comments:

Post a Comment