Saturday, August 28, 2010

No school...

Nehe. Då blev det inte så... Här har man ett så kallat Social Security Number. Det är som ett person nummer, men det är inte baserat på din födelse utan du måste ansöka om ett. Jag gjorde det första veckan, men det tar tid med byråkratin. Så för att kunna anmäla mig till collage måste jag ha det här numret, och sista anmälan var nu i veckan. Ja ni kan ju lösa ekvationen. Jag får ta det där med studerande nästa termin.

Lördag igen, veckorna går såå himla fort. Känns som att jag precis kom hit, men första dagen känns som evigheter sen. Jag har i alla fall tagit min kära bil ner till Downtown och gått på Farmers Market. Typ som Torget hemma. Det blir större och större här i USA att handla närproducerat och till och med storstäderna har Farmes Market. Det var mysigt att gå runt lite, man ser ju saker mer och upplever det bättre än om man kör bil (då måste man ju fokusera på det). Så det var förmiddagen. Tänkte åka till bibblan nu i eftermiddag och låna The Sockie Stackhouse Novell, boken som True Blood är baserad på, för erfarenheten säger mig att böckerna är bättre än de filmade versionerna. Och dessutom borde jag börja läsa lite igen.

No comments:

Post a Comment